SAVJET
RADIO I TELEVIZIJE CRNE GORE
Ombudsman RTCG

Podgorica, 30. 07. 2021.

SAVJETU RADIO I TELEVIZIJE CRNE GORE

Predmet: Zapisnik i misljenje ombudsmana, na prigovor od 21. 07. 2021. koji je

dostavila Fondacija Pomo¢ - za sjever Crne Gore.

Povod za dostavljanje prigovora je prilog u Dnevniku 2, emitovanom 17. jula 2021.
godine.

Podnosilac prijave je naveo:

,,U emisiji Dnevnik 2 od 2.jula 2021. godine, objavljeno je reagovanje advokata Nikole
Belade na vijest da ¢e Cetiri crkvice na Svetom Stefanu biti vracene u vlasnistvo Mitropolije
crnogorsko-primorske. Prije reagovanja je navedeno da je rije¢ o “obec¢anju Demokrata”
da ée vatiti crkvice. Belada u svome reagovanju tvrdi da te crkvice nikada nijesu bile u
vlasnidtvu Srpske Pravoslavne crkve, u ¢ijem je sastavu Mitropolija crnogorsko-primorska.
Advokatu Beladi je pruzena prilika i u Dnevniku 2, emitovanom 4. jula, da ponovi svoju
argumentaciju, za $ta mu je kao povod posluzio polemicki tekst objavljen na portalu IN4S,
koji TVCG nije prenijela, ve¢ samo pomenula kao povod za novo oglasavanje Belade.

U oba slutaja, TVCG nije pruZila jednaku priliku drugacijim gledistima o ovom
kontroverznom pitanju, osim &to su ona u oba slu¢aja posluZila kao povod za opSirnu
argumntaciju advokatu Beladi. Cinedi ovako, TVCG se ogrijedila o vlastite pogramske
principe i profesinalne standard koji su definisani internim Pravilnikom. Prema nasem
midljenju, TVCG je, osim krdenja duha progamskih principa, u konkretnom slu€aju
prekrsila profesionalne standarde OBJEKTIVNOST, KREDIBILNOST i PRAVEDNOST.”



Povodom prigovora, urednistvo je dostavilo odgovor:

,» ] VCG je u nekoliko informativnih emisija 1.jula objavila saopStenje Demokratske
Crne Gore u kojem se navodi da ¢e “Mitropolija crnogorsko primorska ponovo
zvani¢no biti upisana kao vlasnik Cetiri crkve na ostrvu Sveti Stefan”.

Smatrali smo da je profesionalno potraziti komentar na tu temu, odnosno kako
navodi NVO “Akcija za sjever”- “pruziti priliku drugacijim gledistima”, pa smo
pozvali nekoliko pravnika, od kojih je jedino Nikola Belada pristao da tog dana da
izjavu za RTCG na temu vlasni$tva crkava na Svetom Stefanu.

Kada je rije¢ o Beladinoj drugoj izjavi narednog dana u Dnevniku, ona je uslijedila
kao reakcija na tekst na portalu IN4S u kojem je inace, zbog njegovih stavova grubo
izvrijedana nasa novinarka, kao i RTCG.*

OBRAZLOZENJE I ZAKLJUCAK OMBUDSMANA

S obzirom da se predmet odnosi na dva odvojena priloga, doduse, tematski vezana,
ipak zahtijeva da se donesu dva odvojena zakljucka.

Za prilog koji je emitovan 02. 07. 2021. godine u Dnevniku zakljucak je da nije doslo

ni na koji na¢in do krsenja programskih principa i profesionalnih standarda.

Tema koja je obradivana u prilogu od 02. 07. tekuce godine, obradivana je na
potpuno profesionalan nacin i aktuelna je za odredeni dio javnosti koji prati

informativne emisije RTCG.

Prilog emitovan u Dnevniku 04. 07. 2021. godine trebao je sadrzati komentare vise
od jednog sagovornika, bez obzira 3to je rije o izazvanoj reakciji. Uredni$tvo RTCG

je u profesionalnoj i moralnoj obavezi da reaguje na javne uvrede upucene na racun



kako novinara, tako i ostalih zaposlenih. Ipak, Dnevnik Javnog Servisa, koji je
informativna emisija svih gradana Crne Gore, ni u kom slu¢aju ne moze, niti smije

biti mjesto na kom Ce se favorizovati samo odredeni ljudi ili stavovi iz javnog Zivota
Crne Gore.

PREDLOG SAVJETU
Da se odbije prigovor za prilog emitovan u Dnevniku 02. 07. 2021.

Da se uvazi prigovor za prilog emitovan u Dnevniku 04. 07. 2021.

Ombudsman

Danijela Popovi¢

/e
¢ Jewien % é ,/f/*f -



